Ben jij altijd maar moe? Opgebrand en uitgeput?

Herstel van (of voorkom) een burn out in 15 stappen!

Ben jij altijd maar moe? Opgebrand en uitgeput?

Je leeft van weekend naar weekend.

Je bent constant moe, kan ‘s ochtends bijna je bed niet uitkomen.

Soms heb je huilbuien zomaar uit het niets.

Alles is je teveel.

De spanningen gieren door je lichaam..

Je kijkt overal als een berg tegen op, zelfs de kleinste klusjes.

Je reageert geprikkeld op de mensen om je heen.

Je hebt moeite om je te concentreren, je hebt helemaal nergens zin meer in

Herken jij je hierin? Dan is de kans groot dat je een burn out hebt of tegen een burn out aanzit!

Het is tijd om goed voor jezelf te gaan zorgen.
Tijd om te kiezen voor herstel en je duurzaam beter te gaan  voelen.
Tijd om te leven in plaats van te overleven.

Leven zoals je graag wilt leven.
Dat kan als jij dat wilt!

Hoe zou het voor je zijn als jij:

– fris en uitgerust uit bed kan stappen

– je weer kan concentreren op je werk

– je normaal reageert als iemand iets verkeerds doet

– er ruimte in je hoofd is

– kan voelen wat je echte behoefte is

–  in de flow van het leven mee kan gaan en dingen zich vanzelf lijken op te lossen

– bewuste keuzes maakt vanuit je hart

– werk doet waar je energie van krijgt

Het moest allemaal perfect gaan

Ik heb zelf ervaren hoe het is als je weinig energie hebt en tegen een burn out aan zit.

Ik had een drukke baan als fysiotherapeute, 3 opgroeiende kinderen en een man met een drukke baan die ook nog intensief sportte en studeerde.

Ik voelde me verantwoordelijk voor de kinderen, het huishouden, mijn patiënten en ga nog maar even door. Ik moest dus heel veel ballen in de lucht houden en… dat moest natuurlijk allemaal perfect gaan.

Ik was vooral met anderen bezig en niet echt met mezelf. Mijn hoofd liep over van alles wat ik (vooral van mezelf) ‘moest’ en ik sliep steeds slechter. Gelukkig kon ik van een afstandje naar mezelf kijken.

Anna 1

Ik begon in te zien waar ik mee bezig was. Ik zag het ook bij de mensen die ik als fysiotherapeute behandelde, ze waren gestrest en verkrampt en kwamen vaak met dezelfde klachten terug.

Ik volgde verschillende opleidingen waardoor ik steeds bewuster keuzes kon maken. Ik leerde mezelf echt kennen. Ik leerde wat bij me past wat betreft voeding, beweging en vooral ook: hoe ik bezig was me steeds aan te passen aan de ander!

Stap voor stap vielen er laagjes aanpassing en overlevingsstrategieën van me af.
Stap voor stap ben ik mezelf geworden. Kon ik ont-krampen en ontspannen.
Stap voor stap kreeg ik daardoor steeds meer energie.

Daardoor kon ik 14 jaar terug de keuze maken om mijn eigen praktijk te starten en niet meer als fysiotherapeute te werken.

Zo leerde ik mijn eigen weg te volgen.
Leerde ik te vertrouwen op mijn intuïtie en kon ik vol energie leven vanuit mijn diepste zelf, vanuit mijn hart.

Dat is voor jou ook mogelijk!
Ik neem je stap voor stap mee naar een leven met meer energie. En niet voor maar even. Nee, je krijgt blijvend meer energie.

Voluit LEVEN in plaats van overleven.

Ik weet wat je nodig hebt om dat te bereiken!

In deze online training; Herstel van (of voorkom) een burn out in 15 stappen, ga jij ontdekken en voelen:

– welke voeding en beweging bij jou past, zodat je energie stijgt en je jouw ideale gewicht bereikt

– hoe je niet alles meer perfect hoeft te doen

– hoe je beter slaapt

– hoe je beter je grenzen voelt en communiceert

– wat het verschil is tussen emoties, gevoel en (hoog)gevoeligheid

– hoe je onzekerheid een plek kan geven in je familiesysteem

– hoe je je minder aantrekt van een ander en steeds meer je eigen weg gaat

– hoe je gaat kiezen voor leven in plaats van overleven

– hoe je leert te luisteren naar de signalen die je lichaam je geeft

Dit is nog maar een greep uit alles wat je zal ervaren tijdens deze training.


Ik heb flinke stappen kunnen zetten in het leren voelen. Daardoor kan ik ook beter mijn grenzen aangeven.

Anna is een therapeute die buiten de kaders durft te denken. Vooral het blijven mee denken voor oplossingen is iets wat mij blijft aanspreken. Ze geeft het gevoel dat we het samen doen en stimuleert mij steeds een nieuwe stap te nemen!

-Hendrickje Lemstra

Mijn benadering is uniek: Lichaam, geest en ziel zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden… Ja toch?

Waarom dan aparte cursussen voor:

– voeding

– beweging

– leren voelen

– bewust worden van je overtuigingen

– de invloed van je familieachtergrond?

In deze training blijf je steeds de verbinding van lichaam, geest en ziel voelen.

 Ik neem je stap voor stap mee. Met persoonlijke video-opnames. Om te herstellen van je burn out en je duurzaam beter te gaan voelen!

Elke week neem jij een nieuwe stap…

Herstel van (of voorkom)
een burn out in 15 stappen!

Intro

Wat gaan we doen?

Inleiding

Kennis is niet het belangrijkste, wat dan wel?

Stap 1

Welke voeding neemt energie, welke geeft energie?

Stap 2

Nog meer energievreters

Stap 3

Je doet een constitutie-test en weet welke voeding en beweging bij jou past. Dit zorgt ervoor dat je buik- en taille vet verdwijnt. Als je te licht bent zorgt het voor een gezond gewicht.

EXTRA

EHBMM: Eerste Hulp Bij Moeilijke Momenten

Stap 4

Ontlasting geeft een kijkje in je vertering. Het belang van de juiste verhouding in de vetten. Nog een stapje verder in de vertering dus.

Stap 5

Water en zout, van levensbelang!

Stap 6

Wel of geen melkproducten en supplementen?

Stap 7

Slapen, de ultieme energie-gever

BONUS!

– Bijnieruitputting en stressfasen
– Welke Voeding heeft een ontstekingsremmende werking?
– Brood wel of niet?
– Hormoonverstoring door verzorgingsproducten

Stap 8

Hoe kom ik zo moe? Creëer rijkdom van energiegevers en schaarste van energieslurpers.

Stap 9

Oefeningen voor meer energie en in je lichaam komen. Adem-, houding- en bewegingsoefeningen maken de verbinding van je lichaam met je ziel.

Stap 10

Overtuigingen en gedachten. Waar komen ze vandaan?

Stap 11

Leren omgaan met emoties. Wat is het verschil tussen emoties en gevoelens? Functie en betekenis van emoties en praktisch bezig met voelen.

Stap 12

Dieper leren voelen. Hoe zit het met (hoog)gevoeligheid? Verdiepende voeloefening.

Stap 13

Een Familie -Opstelling doen met behulp van blaadjes. Wat is mijn plek?

Stap 14

Wat wil je ziel nu echt in dit leven? Hartsmeditatie.

Stap 15

Integratie in het hier en nu: Vallen en weer opstaan.

BONUS!

Verslaafd aan… gebakken peren? De aanpak en achtergrond van de meest voorkomende verslavingen

“Ik heb een veel betere stoelgang en mijn darmen zijn veel rustiger. Mijn hele lichaam is meer tot rust gekomen en veel minder gestresst. Ik weet nu hoe ik kan ontspannen in mijn lijf en luister beter naar de signalen van mijn lichaam. Stap voor stap komt er meer balans in mijn leven”

– Esther Oosterbos

Nog een aantal pluspunten:

  • Alles wat nodig is om je energiek te voelen zit in deze training.
  • De stappen bestaan uit meer dan 30 video-opnames in combinatie met PDF bestanden (zelfde inhoud).
  • Unieke combinatie van kennis over energiek voelen (fysiek, emotioneel, mentaal en spiritueel niveau).
  • Geschikt voor mensen die zich moeilijk kunnen concentreren. Zij kunnen alleen de opnames volgen. Of alleen de PDF bestanden bekijken.
  • Steunmap met actiepunten is toegevoegd.

Dit gaat het voor je doen:

• Je weet welke voeding en beweging bij jou past, zodat je jouw ideale gewicht bereikt.

• Je komt niet opnieuw in een (bijna) burn out terecht.

• Je leert bewuster voelen.

• Stil te staan bij je lichaam.

• Stil te staan bij je emoties.

• Je gaat vertragen en ontspannen.

• Steeds dieper leren voelen en in je lichaam komen.

• Bewust worden dat je verantwoorlijkheidsgevoel te groot is.

• Bewust worden dat je altijd op de ander bent gericht en niet op jezelf.

• Bewust worden van je gevoeligheid en je overtuigingen.

• Je geeft je grenzen duidelijk aan.

• Je kiest je eigen weg, de weg van jouw hart!

• Een rustige opbouw: de eerste stappen zijn kleiner, de latere stappen meestal iets groter.

Elke week neem jij een volgende stap!

Behaalde resultaten:

  • Ik slaap nu diep en wordt uitgerust wakker
  • Ik voel me gewoon blij en heb veel energie
  • Ik kan me goed concentreren en mijn geheugen is prima
  • Ik luister veel beter naar mijn lichaam
  • Ik ga mee in de flow van het leven: opeens komen er allemaal positieve dingen op me af!

“Ik ben altijd over mijn grenzen gegaan, deed vreselijk mijn best. Maar toch was het niet genoeg.
Door het contact met Anna en de cursus ging er een wereld voor me open! Wat ik eigenlijk diep van binnen wel wist, werd nu bevestigd.
Ik begrijp mezelf nu veel beter, dat is echt heel fijn “

– Geert Menninga

Herstel van (of voorkom) een burn out in 15 stappen!

€ 279

Online cursus + persoonlijke begeleiding + bonussen

  • Deel 1:
    Voeding voor je lichaam

    7 stappen
  • Deel 2:
    Voeding voor je ziel

    8 stappen
  • Persoonlijke begeleiding
    Je krijgt 60 min. van mijn tijd (telefoon, skype of e-mail) zodat we nog verder de diepte in kunnen gaan en echt de punten aan kunnen pakken die bij jou spelen.
  • EXTRA:
    EHBMM

    Eerste Hulp Bij Moeilijke Momenten
  • BONUS 1:
    Bijnieruitputting, stressfasen, ontstekingsremmende voeding, hormoonverstoring door verzorgingsproducten, brood wel of niet.
  • BONUS 2:
    Verslavingen (her)kennen en aanpakken.


“Van mijn burnoutklachten ben ik inmiddels af. Ik heb nu veel meer energie.
Ik ben heel anders gaan eten, en krijg daar veel meer energie van.

Ik heb geleerd om grenzen te trekken en ‘nee’ te zeggen. In het begin was dat erg moeilijk, maar later ging het veel beter met me. Ik heb geleerd dat dit soort dingen wel tijd en oefening kosten. Daarom is het goed dat de cursus verdeeld is in 15 stappen”.

– Jelle Heeringa

Hoeveel tijd kost het volgen van de lessen? Hoe vaak krijg ik een stap?

1 x per week krijg je een nieuwe stap. De tijd wisselt per les. Het hangt er ook vanaf of je beide, zowel de tekst leest en de video’s beluistert. Gemiddeld zal het zo’n 15-30 min per stap zijn.

Vooral de bewustwording en de daaruit volgende acties in het dagelijks leven zijn van enorm belang.

Ik weet al veel over gezonde voeding, kan ik dan nog wel wat leren in de eerste module?

Voeding aanpassen is een proces, waar je steeds nieuwe stappen in zet. Ik ben ervan overtuigd dat ook jij nog weer een nieuwe stap in je bewustwording over voeding en beweging kan zetten. Bijvoorbeeld door het doen van een constitutietest.

Ik heb weinig energie, ik zie er tegenop deze training te volgen. Wat raad je me aan?

Deze training is speciaal gericht op mensen met weinig energie. De training bouwt stap voor stap op. De eerste lessen zijn korter, de latere langer.

De lessen komen 1 x per week vrij.

Je zult in de loop van de training steeds meer energie krijgen.

Dan krijg je er ook meer plezier in. Juist voor jou dus erg geschikt!

Uit de test komt naar voren dat ik een milde bijnieruitputting heb. Wat betekent dat?

Dat betekent dat je energie niet optimaal is. In de training worden de stressfasen en bijnieruitputting duidelijk uitgelegd.

Belangrijkste is dat je goed voor jezelf en je bijnieren gaat zorgen. In deze training neem ik je stap voor stap mee om dat te leren!

Ik heb een ernstige burn out. Is deze cursus geschikt voor mij?

Door deze training te volgen leer je beter voor jezelf te zorgen, te luisteren naar je lichaam. Zowel fysiek, mentaal als emotioneel. Je leert beter voelen en je grenzen bewaken.

Dit zorgt ervoor dat je kan herstellen van je burnout. Ook voorkomt het langdurige terugvallen, doordat je echt de oorzaak aanpakt.